Remont mieszkania potrafi przyprawić o ból głowy. Trzeba zadbać o wiele rzeczy, aby doprowadzić go do końca i być zadowolonym z efektu. Jednym z najważniejszych czynników, które wymagają dobrego zaplanowania, jest wywóz odpadów. Sprawdźmy, o czym należy pamiętać podczas remontu w tej kwestii.
Segregacja odpadów
Tak samo, jak odpady komunalne, również odpady remontowo-budowlane muszą trafiać do odpowiednich pojemników. Przy zamawianiu kontenera na odpady wielkogabarytowe należy więc zastanowić się, jakiego rodzaju pojemniki będą potrzebne.
Wyróżnia się trzy typy gruzu:
– czysty, czyli ceglany lub betonowy, a także fragmenty tynków. Nie może znaleźć się w nim nic innego, jak np. rury kanalizacyjne czy przewody elektryczne;
– zmieszany, a więc tynk, bloczki, pustaki, ceramika oraz połączony gruz ceglany z betonowym. Akceptuje się też do 5% zawartości złomu, profili metalowych, plastikowych butelek i opakowań po chemii budowlanej;
– zanieczyszczony, który obejmuje wszystko, co nie mieści się w dwóch poprzednich kategoriach. Dobrym przykładem są odpady chemiczne, złom, kartony i folia malarska.
Warto podejść do tego tematu odpowiedzialnie nie tylko ze względu na środowisko naturalne, ale także z powodu oszczędności. Posegregowane śmieci są dużo tańsze w wywózce.
Wybór wielkości kontenera
Niewielkie remonty łazienki czy toalety z powodzeniem poradzą sobie ze zbiornikami o mocno ograniczonej pojemności. Czasem wystarczy zaledwie 1,5 m³, ale lepiej zawsze zainwestować w nieco większy niż się planuje kontener, np. 2,5 albo nawet 5 m³, żeby mieć pewność, iż wszystko się zmieści.
Inaczej wygląda to w przypadku remontów generalnych. Wówczas należy zamówić kontener na odpady wielkogabarytowe. Zmieszczą one nawet do 36 m³, choć odświeżanie mieszkania zazwyczaj nie generuje aż tak dużej ilości odpadów, więc ok. 20 m³ powinno w zupełności wystarczyć. Do śmieci gabarytowych zaliczamy m.in. meble, okna, drzwi, wykładziny, materace, panele czy zlewozmywaki. Łatwo zauważyć, że zajmują one znacznie większą powierzchnię od standardowego, nawet zmieszanego gruzu.
Regularny odbiór gruzu
Jeśli wybierze się odpowiedni rozmiar kontenera, to zazwyczaj wystarczy jedna wywózka. A to znacząco ogranicza koszty. Niektóre remonty są jednak tak duże, że odbiór gruzu musi odbyć się kilka razy. Warto wówczas postawić na firmę, która regularnie i terminowo zajmie się wywozem. W przeciwnym wypadku zabraknie miejsca do gromadzenia odpadów.
Kontener na odpady cena wynajmu
Koszt wynajmu zbiornika na odpady remontowo-budowlane składa się ze wszystkich wspomnianych już czynnikach, a więc rodzaju gruzu, wielkości kontenera i regularności wywozu. Są to na szczęście bardzo przystępne ceny, więc nie obciążają w znaczący sposób domowego czy firmowego budżetu.
Jeśli chodzi o kontener na odpady cena proponowana przez firmę Byś z pewnością spełni wszelkie oczekiwania. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego każdego, kto potrzebuje profesjonalnej i niezawodnej usługi w tym zakresie.