Zadbaj o siebie na wiosnę – 7 pomysłów na zmiany

Wiosna to dla przyrody czas przebudzenia i największego rozwoju. My również chcemy poczuć przypływ energii, niestety często bywa tak, że po zimie czujemy się zmęczone, szare i nieatrakcyjne. Co możemy zrobić dla siebie na wiosnę? Co poprawi nam nastrój i wygląd, co doda nam energii i witalności?

Nawet jeśli nie czujemy się teraz na siłach, by przechodzić spektakularne metamorfozy, postarajmy się wdrożyć metodę małych kroków, dzięki której już po kilku dniach poczujemy ożywienie i poprawę wyglądu. Dobrym pomysłem jest rozpisanie i zaplanowanie działań, które chcemy wdrożyć, by poczuć się ze sobą lepiej. Mniej więcej wiemy, jak wygląda nasz dzień, dostosujmy więc aktywności do swoich możliwości czasowych. Od czego zacząć?

Nawyki żywieniowe

Badania nie pozostawiają nam żadnych wątpliwości. To, co jemy ma wpływ na to jak się czujemy i jak wyglądamy. Jeśli po zimie czujemy się ociężałe i bez energii, a w dodatku zaokrągliłyśmy się bardziej, niż tego chciałyśmy, warto przyjrzeć się naszym nawykom żywieniowym. Na ogół same doskonale wiemy, co nam nie służy. Wieczorne podjadanie? Słodycze zamiast wartościowego posiłku? Mało wody? Wiosna to idealny czas na zmiany. Im szybciej je wdrożymy i zmienimy nasze żywienie, tym lepiej.

Sen

Sen i regeneracja to podstawy zdrowego organizmu i witalności. Nie ma co się oszukiwać, 5 godzin nocnego wypoczynku, to za mało, by w ciągu dnia tryskać energią. Wieczorne scrollowanie Facebooka, czy oglądanie Netflix’a, choć bardzo wciągające niestety nie poprawi naszej kreatywności. Przeznacz na sen co najmniej 7 godzin.

Woda

O tym, że należy pić wodę, wie każdy. Niestety niewiele osób bierze to do serca. Albo w ogóle pijemy za mało płynów, albo pijemy te niewłaściwe. Jeśli chcesz dodać sobie wigoru, rano pij przegotowaną wodę z cytryną lub dwiema łyżkami octu jabłkowego. Na 2 śniadanie wypij pożywny koktajl warzywno-owocowy, a w ciągu dnia popijaj wodę bez dodatków smakowych. Porzuć wszystkie słodkie napoje, możesz wdrożyć zasadę „nie spożywam kalorii w płynie”, oczywiście nie licząc wymienionego wcześniej koktajlu.

Ruch

Doskonale wiesz, że ruch ma cudowne właściwości dla ciała i dla ducha – a ostatnio nawet dla kieszeni. Jeśli tylko możesz, zacznij więcej chodzić. Poszukaj aktywności fizycznej, która sprawia Ci radość i poczuj, jak spływa na Ciebie fala pozytywnej energii.

Twarz

Twarz po zimie zdecydowanie potrzebuje zabiegów pielęgnacyjnych. W tej kwestii najlepiej udać się do wykwalifikowanej kosmetolożki, która dobierze idealne zabiegi i pielęgnację do naszych potrzeb. Niektóre z zaleconych zabiegów, aby przyniosły pożądane rezultaty, należy wykonać w serii, co może obciążyć nasz budżet. Jeśli nasza twarz wymaga natychmiastowego działania, warto rozważyć opcję kredytów pozabankowych, dzięki którym poczujemy się młodsze i wypoczęte.

Włosy

Nic nie poprawia kobiecie humoru tak jak nowa fryzura. Wart więc pomyśleć o wizycie w salonie fryzjerskim. Podcięcie końcówek, odświeżenie koloru, czy profesjonalny zabieg nawilżający nasze włosy potrafi czynić cuda.

Ubrania

Na wiosnę na pewno potrzebujemy reorganizacji w swojej szafie. Zimowe ubrania układamy z tyłu lub przenosimy w inne miejsce, by zrobić miejsce na wiosenne i letnie. Ciuchy, które czekały na nas od jesieni, warto przejrzeć i przymierzyć, a także ułożyć kilka ciekawych zestawów. Sprawmy sobie prezent, kupmy nowe ubrania lub dodatki, które ożywią naszą garderobę. W tym roku bardzo modne są mocne odcienie, a przede wszystkim róż, fiolet i zieleń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.