Lody a dieta – czy lody są kaloryczne?

Lody

Lody są jednym z ulubionych deserów Polaków, zwłaszcza w czasie upałów. Ciężko wyobrazić sobie wakacje bez dostępu do tej pysznej, mrożonej przekąski. Niestety, wiele osób odstawia lody, obawiając się ich negatywnego wpływu na dietę. Jak jest naprawdę? Czy można jeść lody w czasie diety?

Ile kalorii mają lody?

Wiele osób żyje w przekonaniu, że lody są bardzo kaloryczne, tuczą i mają mało wartości odżywczych. Rzeczywistość jest zgoła inna – dwie gałki lodów śmietankowych zawierają zaledwie 91 kalorii, co w porównaniu do popularnych batonów i innych słodkich przekąsek, które nierzadko zawierają ponad 400 kalorii jest bardzo dobrym wynikiem. Kaloryczność lodów w dużej mierze zależy oczywiście od ich składu i użytych dodatków, jednak nawet te bardziej kaloryczne smaki nie powinny zrujnować naszej diety.

Czy można jeść lody na diecie?

Dla osób, które wciąż czują wyrzuty sumienia, gdy sięgają po lody, jest jeszcze jedna pozytywna informacja. Dzięki niskiej temperaturze, nasz organizm musi ogrzać je przed strawieniem. Proces ten wymaga od niego sporej dawki energii, co sprzyja utracie wagi i spalaniu tkanki tłuszczowej. Choć oczywiście jedzenie lodów nie sprawi, że schudniemy, ilość faktycznie przyjmowanych kalorii w czasie ich jedzenia będzie nieco mniejsza, dzięki wydatkowi energetycznemu potrzebnemu do trawienia.

Na pytanie, czy można jeść lody na diecie nie ma prostej odpowiedzi. Wiele zależy od tego, na jakiej konkretnie diecie opiera się dana osoba. W przypadku zwykłej diety redukcyjnej, ograniczającej ilość spożytych kalorii, jeden słodki mrożony deser, wliczony w dzienny bilans kaloryczny nie będzie stanowił żadnego problemu.

Jakie lody wybierać na diecie?

Jak już zostało wcześniej wspomniane, to ile kalorii mają lody, zależne jest od ich składu, rodzaju i dodatków. Zalecanym przez dietetyków wyborem będą lody śmietankowe, owocowe, kawowe czy sorbety, przygotowane z soków owocowych. Będąc na diecie należy unikać za to lodów zawierających bakalie, orzechy, migdały czy kandyzowane owoce, ponieważ znacznie zwiększają one kaloryczność przekąski. Warto zrezygnować także z różnych słodkich polew, słodkiej bitej śmietany czy posypek, które również będą powodować zwiększenie ilości kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *